EGYPERCESEK
Ez a blog nem a keresőmotoroknak készült, hanem a hozzád hasonló, elfoglalt cégvezetőknek. Gondolatmorzsák gyűjteménye, amelyek segíthetnek neked is tisztán látni marketingkérdésekben. Egy-két kiemelt, hosszabb lélegzetű írás is akad, hogy jobban megismerhess.
Jó olvasást!
Full stack marketinges kerestetik
Ezt a kifejezést egy szoftverfejlesztő cég használta álláshirdetésében. Olyan marketingest kerestek, aki nem csupán az online, de az offline marketingfeladatokat is el tudja látni.
Valóban! Ha termékkörödet kizárólag online értékesíted, viszonylag egyszerű a képlet…
Marketingparadoxon I. – A tudatosítás dilemmája
Előfordult már, hogy épp rá akartál keresni valamire, amikor a közösségi oldaladon egy érdekes cikkre akadtál a témában?
Ha jó időben, jó helyen talál meg egy tartalom, ami hasznos, leköt vagy szórakoztat, akkor nem is tudatosul benned, hogy egy átgondolt marketing-akcióterv része volt.
Befektetés vagy költség a marketing?
Cégvezetőként többé-kevésbé ki tudod számolni, hogy ha felveszel egy salesest, akkor mennyi plusz bevételre számíthatsz. A marketing „befektetések” esetén nem ennyire tiszta a képlet. A marketing ROI kalkulációja …
Marketing, mint tudomány?
Egy mérnök megszokta, hogy ha megalkot valamit, az működik. Vagy nem. De ha ez utóbbi, akkor a probléma azonosítható, így előbb-utóbb lesz is rá megoldás. Ehhez képest a marketing egy megfoghatatlan terület…
Mit ér az innováció marketing nélkül?
A világ tele van jobbnál jobb ötleteken alapuló innovációkkal, szuper termékekkel, amelyeket azután a kutya sem vesz meg. Az ilyen innovációkra épült vállalkozások nagy része az alulfinanszírozottságnak tudja be a kudarcát. Kíváncsi lennék egy olyan statisztikára, hogy a…
Ki dönt a kreatív koncepcióról?
Megszületik a kreatív elképzelés, amely fontos mérföldkő a céged életében. Ugyanakkor mégsem vagy 100%-ig biztos abban, hogy ez az igazi. Mit csinálsz tehát? Bevonsz egy-két kollegát a döntésbe, hisz ők meghatározó tagjai a csapatnak, számít a véleményük. Amúgy is, egyikük…
A marketing Jolly Joker, avagy a szóló marketing-Jedi esete
Léteznek „megmondó” munkakörök. Egy ilyen pozícióban az embernek rendelkeznie kell annyi tudással, szakértelemmel, hogy „hivatalból” képes legyen az ügyfél problémáját megválaszolni. Tipikusan ilyen a sales-es, a tanácsadó, vagy egy marketing ügynökségnél az…
Elég bátor vagy ahhoz, hogy türelmes legyél?
Kívülről nézve sok minden olyan egyszerűnek tűnik. Ráadásul a marketing olyan, mint a foci. Egy kicsit mindenki ért hozzá. Valószínűleg neked is volt már legalább egy kiváló reklámötleted, ugye? Egy cégvezetőnek nehéz felmérni a marketingfeladatok erőforrásigényét…
ISMERJÜK MEG EGYMÁST
egy 20 perces online „chemistry check” keretében!