A „gut reaction” fontos! Cégvezetőként, tulajdonosként nem kell elfogadnod egy kreatív koncepciót, ha nem hiszel benne. De érdemes első körben a marketingeseddel (annak hiányában az ügynökségeddel vagy az alkotóval) megosztani a fenntartásaidat, és közösen kialakítani egy olyan változatot, amivel mindenki boldog. Miért? Egyrészt azért, mert lehetnek olyan szakmai érvei, melyek rögtön eloszlatják a kétségeidet. Másrészt azért, mert a másik fél csak így ismerheti meg a szempontjaidat a jövőre nézve. Közösen pedig kidolgozhatjátok annak a módját, hogyan lehet – a keretek figyelembevételével – szakmailag megalapozottan tesztelni a különböző elképzeléseket.
Van úgy, hogy minél több külső megerősítést keresel, annál bizonytalanabb leszel.
Fotó: Ann H, Pexels
Full stack marketinges kerestetik
Ezt a kifejezést egy szoftverfejlesztő cég használta álláshirdetésében. Olyan marketingest kerestek, aki nem csupán az online, de az offline marketingfeladatokat is el tudja látni.
Valóban! Ha termékkörödet kizárólag online értékesíted, viszonylag egyszerű a képlet…
Marketingparadoxon I. – A tudatosítás dilemmája
Előfordult már, hogy épp rá akartál keresni valamire, amikor a közösségi oldaladon egy érdekes cikkre akadtál a témában?
Ha jó időben, jó helyen talál meg egy tartalom, ami hasznos, leköt vagy szórakoztat, akkor nem is tudatosul benned, hogy egy átgondolt marketing-akcióterv része volt.
Befektetés vagy költség a marketing?
Cégvezetőként többé-kevésbé ki tudod számolni, hogy ha felveszel egy salesest, akkor mennyi plusz bevételre számíthatsz. A marketing „befektetések” esetén nem ennyire tiszta a képlet. A marketing ROI kalkulációja …