Megszületik a kreatív elképzelés, amely fontos mérföldkő a céged életében. Ugyanakkor mégsem vagy 100%-ig biztos abban, hogy ez az igazi. Mit csinálsz tehát? Bevonsz egy-két kollegát a döntésbe, hisz ők meghatározó tagjai a csapatnak, számít a véleményük. Amúgy is, egyikük unokaöccse marketinget tanul a közgázon. Esetleg megkérdezed a feleséged / férjed, mert neki mindig olyan jó meglátásai vannak. (Naná, különben nem élne veled.) Mindezt úgy, hogy nem ismerik a kontextust. És persze csak azon visszajelzéseiket hallod meg, amik a félelmeidet igazolják.

A „gut reaction” fontos! Cégvezetőként, tulajdonosként nem kell elfogadnod egy kreatív koncepciót, ha nem hiszel benne. De érdemes első körben a marketingeseddel (annak hiányában az ügynökségeddel vagy az alkotóval) megosztani a fenntartásaidat, és közösen kialakítani egy olyan változatot, amivel mindenki boldog. Miért? Egyrészt azért, mert lehetnek olyan szakmai érvei, melyek rögtön eloszlatják a kétségeidet. Másrészt azért, mert a másik fél csak így ismerheti meg a szempontjaidat a jövőre nézve. Közösen pedig kidolgozhatjátok annak a módját, hogyan lehet – a keretek figyelembevételével – szakmailag megalapozottan tesztelni a különböző elképzeléseket.

Van úgy, hogy minél több külső megerősítést keresel, annál bizonytalanabb leszel.

Fotó: Ann H, Pexels

Full stack marketinges kerestetik

Full stack marketinges kerestetik

Ezt a kifejezést egy szoftverfejlesztő cég használta álláshirdetésében. Olyan marketingest kerestek, aki nem csupán az online, de az offline marketingfeladatokat is el tudja látni.
Valóban! Ha termékkörödet kizárólag online értékesíted, viszonylag egyszerű a képlet…

Marketingparadoxon I.  – A tudatosítás dilemmája

Marketingparadoxon I. – A tudatosítás dilemmája

Előfordult már, hogy épp rá akartál keresni valamire, amikor a közösségi oldaladon egy érdekes cikkre akadtál a témában?
Ha jó időben, jó helyen talál meg egy tartalom, ami hasznos, leköt vagy szórakoztat, akkor nem is tudatosul benned, hogy egy átgondolt marketing-akcióterv része volt.

Befektetés vagy költség a marketing?

Befektetés vagy költség a marketing?

Cégvezetőként többé-kevésbé ki tudod számolni, hogy ha felveszel egy salesest, akkor mennyi plusz bevételre számíthatsz. A marketing „befektetések” esetén nem ennyire tiszta a képlet. A marketing ROI kalkulációja …