Előfordult már, hogy épp rá akartál keresni valamire, amikor a közösségi oldaladon egy érdekes cikkre akadtál a témában?
Ha jókor, jó helyen talál meg egy tartalom, ami hasznos, leköt vagy szórakoztat, akkor nem is tudatosul benned, hogy egy átgondolt marketing-akcióterv része volt. Még az is előfordulhat, hogy megosztod. A jó marketing az, amit nem érzel annak!
A marketingesednek nagyon sok mindenre van szüksége, hogy megtalálja ezeket az ún. „befolyásolási pontokat”. Hogy a megfelelő időben, csatornán, releváns tartalmat tegyen közzé. Kutatások, elemzések, kísérletek, a megfelelő célszoftverek alkalmazása…, és még sorolhatnám. Erről szól a szakmája.
A dolog paradoxona tehát az, hogy a marketing szakembered gyakran akkor végzi igazán jól a munkáját, ha a potenciális vásárlódnak ez fel sem tűnik.
Full stack marketinges kerestetik
Ezt a kifejezést egy szoftverfejlesztő cég használta álláshirdetésében. Olyan marketingest kerestek, aki nem csupán az online, de az offline marketingfeladatokat is el tudja látni.
Valóban! Ha termékkörödet kizárólag online értékesíted, viszonylag egyszerű a képlet…
Befektetés vagy költség a marketing?
Cégvezetőként többé-kevésbé ki tudod számolni, hogy ha felveszel egy salesest, akkor mennyi plusz bevételre számíthatsz. A marketing „befektetések” esetén nem ennyire tiszta a képlet. A marketing ROI kalkulációja …
Marketing, mint tudomány?
Egy mérnök megszokta, hogy ha megalkot valamit, az működik. Vagy nem. De ha ez utóbbi, akkor a probléma azonosítható, így előbb-utóbb lesz is rá megoldás. Ehhez képest a marketing egy megfoghatatlan terület…