Have you ever come across an interesting article on a topic, that you were just about to make an online search for?

Ha jókor, jó helyen talál meg egy tartalom, ami hasznos, leköt vagy szórakoztat, akkor nem is tudatosul benned, hogy egy átgondolt marketing-akcióterv része volt. Még az is előfordulhat, hogy megosztod. A jó marketing az, amit nem érzel annak!

A marketingesednek nagyon sok mindenre van szüksége, hogy megtalálja ezeket az ún. „befolyásolási pontokat”. Hogy a megfelelő időben, csatornán, releváns tartalmat tegyen közzé. Kutatások, elemzések, kísérletek, a megfelelő célszoftverek alkalmazása…, és még sorolhatnám. Erről szól a szakmája.

A dolog paradoxona tehát az, hogy a marketing szakembered gyakran akkor végzi igazán jól a munkáját, ha a potenciális vásárlódnak ez fel sem tűnik.

Fotó: Collin Guernsey, Pexels
Full stack marketinges kerestetik

Full stack marketer wanted

A software developer company used the above term in their job ad. They were looking for a marketer who could equally manage online and offline marketing tasks.
Indeed! If you have a product range that is solely sold online, the recipe is relatively simple. Yet, if you ...

Befektetés vagy költség a marketing?

Is marketing an investment or cost?

As a business leader, you can calculate the extra revenue a new salesperson may generate more or less. In the case of marketing “investments,” the picture is not so clear. The calculation of marketing ROI …

Marketing, mint tudomány?

Marketing, as a science

If an engineer creates something, it works. Or not. But if the latter, then the problem can be identified. So sooner or later there will be a solution for it. In comparison, marketing is an elusive field…