Nap, mint nap rácsodálkozom arra, hogy milyen sok dologban segíti életünket a technológia. Mindig is szerettem olyan emberekkel – mérnökökkel, informatikusokkal – együtt dolgozni, akik hozzájárulnak ezen hétköznapi csodák megalkotásához.

Ugyanakkor azt is láttam, hogy egy-egy ilyen vállalkozásban a marketingnek megítélése igen ambivalens. Nem tartják eléggé kézzelfogható, meghatározható dolognak. Egy mérnök megszokta, hogy ha megalkot valamit, az működik. Vagy nem. De ha ez utóbbi, akkor a probléma azonosítható, így előbb-utóbb lesz is rá megoldás. Mindemellett a műszaki értelmiségnek – sokszor érthetően – van egyfajta pozitív elfogultsága a saját „tudománya” iránt. Sok energiát fektettek a tanulmányaikba, a vizsgáik bizonyára nehezebbek voltak, mint a közgázosoké vagy bölcsészeké.

Az én szememben a marketing egy olyan „gépezet”, aminek a működését a társadalomtudományok biztosítják (közgazdaságtan, szociológia, pszichológia), a megjelenését az alkalmazott művészetek adják, és aminek a pontos vezérléséhez nagyon sok technológiát használunk fel (lásd online marketing, marketingautomatizálás; vizuális technológiák…).

Talán tényleg nem hangzik kézzelfoghatónak. De a szépségét, – és egyben a nehézségét is – pont ez a komplexitás adja!

Fotó: Thisisengineering, Pexels
Full stack marketinges kerestetik

Full stack marketer wanted

A software developer company used the above term in their job ad. They were looking for a marketer who could equally manage online and offline marketing tasks.
Indeed! If you have a product range that is solely sold online, the recipe is relatively simple. Yet, if you ...

Marketingparadoxon I.  – A tudatosítás dilemmája

Marketing Paradox I. - The dilemma of awareness

Have you ever come across an interesting article on a topic, that you were just about to make an online search for?
If a useful, engaging, or entertaining content finds you in the right time, on the right place, you won’t even realize, that you’re part of a thoughtful marketing action plan.

Befektetés vagy költség a marketing?

Is marketing an investment or cost?

As a business leader, you can calculate the extra revenue a new salesperson may generate more or less. In the case of marketing “investments,” the picture is not so clear. The calculation of marketing ROI …