Nap, mint nap rácsodálkozom arra, hogy milyen sok dologban segíti életünket a technológia. Mindig is szerettem olyan emberekkel – mérnökökkel, informatikusokkal – együtt dolgozni, akik hozzájárulnak ezen hétköznapi csodák megalkotásához.
Ugyanakkor azt is láttam, hogy egy-egy ilyen vállalkozásban a marketingnek megítélése igen ambivalens. Nem tartják eléggé kézzelfogható, meghatározható dolognak. Egy mérnök megszokta, hogy ha megalkot valamit, az működik. Vagy nem. De ha ez utóbbi, akkor a probléma azonosítható, így előbb-utóbb lesz is rá megoldás. Mindemellett a műszaki értelmiségnek – sokszor érthetően – van egyfajta pozitív elfogultsága a saját „tudománya” iránt. Sok energiát fektettek a tanulmányaikba, a vizsgáik bizonyára nehezebbek voltak, mint a közgázosoké vagy bölcsészeké.
Az én szememben a marketing egy olyan „gépezet”, aminek a működését a társadalomtudományok biztosítják (közgazdaságtan, szociológia, pszichológia), a megjelenését az alkalmazott művészetek adják, és aminek a pontos vezérléséhez nagyon sok technológiát használunk fel (lásd online marketing, marketingautomatizálás; vizuális technológiák…).
Talán tényleg nem hangzik kézzelfoghatónak. De a szépségét, – és egyben a nehézségét is – pont ez a komplexitás adja!
Full stack marketer wanted
A software developer company used the above term in their job ad. They were looking for a marketer who could equally manage online and offline marketing tasks.
Indeed! If you have a product range that is solely sold online, the recipe is relatively simple. Yet, if you ...
Marketing Paradox I. - The dilemma of awareness
Have you ever come across an interesting article on a topic, that you were just about to make an online search for?
If a useful, engaging, or entertaining content finds you in the right time, on the right place, you won’t even realize, that you’re part of a thoughtful marketing action plan.
Is marketing an investment or cost?
As a business leader, you can calculate the extra revenue a new salesperson may generate more or less. In the case of marketing “investments,” the picture is not so clear. The calculation of marketing ROI …


