A software developer company used the above term in their job ad. They were looking for a marketer who could equally manage online and offline marketing tasks.

Valóban! Ha olyan termékköröd van, melyet kizárólag online értékesítesz, viszonylag egyszerű a képlet. Az online marketing eszköztárával (SEO, PPC, tartalommarketing, emailmarketing, mobilmarketing, social) jó ideig szinte mindent meg tudsz valósítani. Az online tevékenységek eredményessége igen jól mérhető, tudsz vele tervezni, nem fog fejfájást okozni. Persze nem árt, ha a márka, márkastruktúra jól ki van találva, és ha költesz UX-re is, de ez még mindig egy kezelhető folyamat.

A marketing akkor kezd izgalmassá válni, amikor a „customer journey” nem csak az online térben történik. Amikor a vásárlás, szerződéskötés más csatornán (is) végbe mehet. Pl. egy boltban, ügyfélszolgálaton, vagy B2B esetén egy közvetlen kontakt alkalmával. Ilyenkor olyan befolyásolási pontok is képbe kerülnek, mint az események, találkozók, offline média stb. A marketing tevékenységek mérése ekkor már kevésbé egyértelmű. A cégvezetők jó része – érthetően – mindezt úgy éli meg, hogy nincs kontrolja az események felett.

Minél összetettebb a döntési út, mely a terméked, szolgáltatásod megvásárlásához vezet („customer journey”), annál szélesebb marketingkompetenciákat kell alkalmaznod és annál nehézkesebb tisztán látni az eredményességet illetően. Ilyenkor jön jól egy szakember, akinek holisztikus megközelítése túlmutat az online marketing eszköztárán.

Marketingparadoxon I.  – A tudatosítás dilemmája

Marketing Paradox I. - The dilemma of awareness

Have you ever come across an interesting article on a topic, that you were just about to make an online search for?
If a useful, engaging, or entertaining content finds you in the right time, on the right place, you won’t even realize, that you’re part of a thoughtful marketing action plan.

Befektetés vagy költség a marketing?

Is marketing an investment or cost?

As a business leader, you can calculate the extra revenue a new salesperson may generate more or less. In the case of marketing “investments,” the picture is not so clear. The calculation of marketing ROI …

Marketing, mint tudomány?

Marketing, as a science

If an engineer creates something, it works. Or not. But if the latter, then the problem can be identified. So sooner or later there will be a solution for it. In comparison, marketing is an elusive field…