EGYÜTT
Együttműködésünk célja, hogy a kontraktori bevonásomat követően céged tudatosabban és magasabb szinten működtesse a marketingfolyamatait.
Mit változtatnál leginkább a jelenlegi marketingműködéseden?
Hogyan zajlik az együttműködés?
Közös munkával szétszedjük a marketinggépezetedet és kicseréljük bizonyos alkatrészeit.
Ha nincs még igazi marketing gépezeted, még jobb! Sokszor könnyebb valamit jól felépíteni, mint megjavítani.
A folyamat – az együttműködés jellegétől függően – az alábbi szakaszokra bontható:
CÉLOK, ELVÁRÁSOK, SCOPE, SLA
Első körben a megbízás kereteit és formáját határozzuk meg. Az igényektől függően az együttműködés lehet egyszeri vagy folyamatos. Példák:
-
- Egy átfogó marketing terv elkészítése: egyszeri projekt.
- Kialakítani azt az infrastruktúrát, amely biztosítja, hogy a céged magas színtű szakmai tartalmakat legyen képes előállítani: szintén egyszeri projekt.
- Felügyelni az „implementációért” felelős csapat munkáját: folyamatos részmunkaidős bevonódás.
ONBOARDING, ELEMZÉSEK, MEGVALÓSÍTHATÓSÁG
Ahhoz, hogy tervezni tudjak, meg kell ismernem a céged sajátosságait, illetve a jelenlegi marketingkörnyezet adottságait. Egyfajta marketingauditot kell végezni, amelynek elsősorban a szervezeti keretekre (csapaton belüli képességek, kompetenciák) és a marketingrendszerekre (CRM, marketing automation) kell fókuszálnia. Ha mindent megfelelően dokumentáltatok, akkor ez egy viszonylag gyors folyamat. Ha esetleg nem, akkor az audithoz szükséges anyagok összeállítása, dokumentációja már önmagában érték lehet a vállalkozásod számára.
STRATÉGIA, TERVEZÉS
A jelenlegi helyzet és az elérendő célok ismeretében kirajzolódnak azok az elemek, amelyeket érdemes fejleszteni. A Marketing Architect ennek ismeretében tud javaslatokat tenni a hiányzó kompetenciák pótlására, a feladatok összefoglalására, kategorizálására és priorizálására, valamint a szükséges erőforrások meghatározására.
KIDOLGOZÁS, TELJESÍTMÉNYMUTATÓK, DOKUMENTÁCIÓ
Ami nem mérhető, az nem is javítható. A feladat jellegétől függően érdemes tehát átgondolni mit, hogyan érdemes mérni, illetve meg kell határozni a KPI-kat. Szükség esetén segítek a külső együttműködőkkel történő specifikációk (briefek) elkészítésében és a partnerkiválasztásban is. Az együttműködés lezárása előtt pedig hasznos lehet az esetleges kockázatokat számba vetni, alternatív szcenáriókat kidolgozni, és meghatározni az ellenőrzési pontokat.
Kezdjük kicsiben:
egy kisebb, jól körülhatárolható projekttel.
Mi a legfájóbb pontod? Mi az, amit a legsürgetőbb megoldani a marketing terén?
FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Miben nyújt többet a Marketing Architect, mint a jelenlegi marketingesem?
Ha a jelenlegi marketingtevékenységeddel elégedett vagy, akkor semmiben. (Habár, ha idáig eljutottál az olvasásban…) Akkor érdemes beszélnünk, ha több lehetőséget látsz a marketingben annál, mint ami a jelenlegi csapatod tapasztalatával kiaknázható.
Miért ne forduljak rögtön egy ügynökséghez?
Konkrét ötleteket, kampányokat is megvalósít a Marketing Architect?
Jellemzően nem. Ahogy az építész sem építi meg a házat, úgy a Marketing Architect is marad a stratégia és a megvalósításához szükséges keretrendszer kialakításánál. Ha igény van rá, segítek a „kivitelezőket”, azaz szabadúszó szakembereket, ügynökségeket találni, vagy adott esetben a munkájukat felügyelni.
Nálunk csak online értékesítés van. Mit tud a Marketing Architect ehhez hozzátenni?
Amennyiben a teljes „customer journey” minden lépése online történik, érdemesebb egy full- service online marketing ügynökséget igénybe venni. A Marketing Architect abban az esetben tud érdemben hozzátenni, amikor a vásárlási döntéshez vezető út összetettebb, azaz nem csupán az online térben történik.
Az alapok lefektetése után vége az együttműködésnek?
Ha az együttműködésünk során kölcsönösen pozitív tapasztalataink voltak, és van rá igény, akkor a megvalósítás felügyeletében, nyomon követésében is részt vállalok. Természetesen csak olyan mértékben, ami mindkét részről ésszerű.
ISMERJÜK MEG EGYMÁST
egy 20 perces online „chemistry check” keretében!