A világ tele van jobbnál jobb ötleteken alapuló innovációkkal, szuper termékekkel, amiket aztán a kutya sem vesz meg. Az ilyen innovációkra épült vállalkozások nagy része az alulfinanszírozottságnak tudja be kudarcát. Kíváncsi lennék egy olyan statisztikára, hogy a sikertelen próbálkozások mekkora része tervezett érdemben a marketing tényezőkkel, mielőtt felvette az első hitelt vagy meggyőzött egy befektetőt. Vajon közülük hányan próbálták előzetesen felmérni, hogy az adott termékre, a feltételezett piacukon, milyen kereslet lehet? Mai szakzsargonnal élve, hogy milyen a „product market fit”?

„De hát az én termékem olyan egyedi! Nincs is versenytársa.” – mondják az innovátorok. Attól még egy fogyasztói/felhasználói problémára ad választ, amire így vagy úgy, de létezhet megoldás, és te azzal versenyzel. Mennyire súlyos a probléma, és jelenleg hogyan oldják meg? Milyen akadályokba ütközhet a te terméked elterjedése? Ez fogja meghatározni, mekkora és milyen jellegű marketing befektetésre lesz szükséged a sikerhez.

A termékfejlesztés és a marketing barátok. Nem ellenségek.

Fotó: Johannes Plenio, Unsplash