Kívülről nézve sok minden olyan egyszerűnek tűnik. Ráadásul a marketing olyan, mint a foci. Egy kicsit  mindenki ért hozzá. Valószínűleg neked is volt már legalább egy kiváló reklámötleted, ugye?

Egy cégvezetőnek nehéz felmérni a marketing feladatok erőforrásigényét, különösen akkor, ha eltérő a szakmai háttere: mérnök, informatikus vagy orvos. Ez innentől bizalmi kérdés. Ha pedig nincs meg a bizalom, óhatatlan felmerülhet: vajon tényleg annyi időbe telik összehozni, amit kértem? Vajon nem lehetne kisebb költségekkel megoldani ezt a kampányt?

A gyorsan, jót, olcsón elve a marketingben sem működik, hisz összetett kompetenciákra épülő terület (lásd A marketing Jolly Joker írást). A szakmai igényességnek ára van. Több időbe telik, vagy többe kerül. Egy anyag, kampány, program stb. eredményessége pedig a kidolgozottságán, előre átgondolt optimalizálásán múlik.

Szükségszerű tehát a célokat és prioritásokat folyamatos egyeztetned a marketing csapatoddal. Lehet, hogy cégvezetőként számodra adott helyzetben fontosabban az időtényező. A marketingesednek azonban az a dolga, hogy egyértelművé tegye, mindez milyen kockázatokkal járhat.

Fotó: Michal Jarmoluk, Pixabay

Full stack marketinges kerestetik

Full stack marketinges kerestetik

Ezt a kifejezést egy szoftverfejlesztő cég használta álláshirdetésében. Olyan marketingest kerestek, aki nem csupán az online, de az offline marketingfeladatokat is el tudja látni.
Valóban! Ha termékkörödet kizárólag online értékesíted, viszonylag egyszerű a képlet…

Marketingparadoxon I.  – A tudatosítás dilemmája

Marketingparadoxon I. – A tudatosítás dilemmája

Előfordult már, hogy épp rá akartál keresni valamire, amikor a közösségi oldaladon egy érdekes cikkre akadtál a témában?
Ha jó időben, jó helyen talál meg egy tartalom, ami hasznos, leköt vagy szórakoztat, akkor nem is tudatosul benned, hogy egy átgondolt marketing-akcióterv része volt.

Befektetés vagy költség a marketing?

Befektetés vagy költség a marketing?

Cégvezetőként többé-kevésbé ki tudod számolni, hogy ha felveszel egy salesest, akkor mennyi plusz bevételre számíthatsz. A marketing „befektetések” esetén nem ennyire tiszta a képlet. A marketing ROI kalkulációja …