Léteznek „megmondó” munkakörök. Egy ilyen pozícióban az embernek rendelkeznie kell annyi tudással, szakértelemmel, hogy „hivatalból” képes legyen az ügyfél problémáját megválaszolni. Tipikusan ilyen a sales-es, a tanácsadó, vagy egy marketing ügynökségnél az ügyfélkapcsolattartó. Egy KKV-s cégvezető gondolhatja azt, ha marketingesként alkalmaz egy volt ügynökségi szakembert, akkor a marketing „problémakört” már le is tudta. Az ügynökségi oldalon valóban meg lehet tanulni a szakmát. Azonban az ügynökségben az ügyfélkapcsolattartó okos mondásai jellemzően komplex elemzéseken és szisztematikus gondolkodáson alapulnak, amely mögött egy csapat áll, eltérő kompetenciákkal. A marketing terület eredményes működtetéséhez mindig több ember kell. Ha komolyan gondolod a marketinget, nem az a kérdés: kell-e csapat? Hanem az, hogy céged adott fejlődési szakaszában milyen modellben és összetételben biztosítod a csapatot.

Fotó: Akshay Anand, Pexels

Full stack marketinges kerestetik

Full stack marketinges kerestetik

Ezt a kifejezést egy szoftverfejlesztő cég használta álláshirdetésében. Olyan marketingest kerestek, aki nem csupán az online, de az offline marketingfeladatokat is el tudja látni.
Valóban! Ha termékkörödet kizárólag online értékesíted, viszonylag egyszerű a képlet…

Marketingparadoxon I.  – A tudatosítás dilemmája

Marketingparadoxon I. – A tudatosítás dilemmája

Előfordult már, hogy épp rá akartál keresni valamire, amikor a közösségi oldaladon egy érdekes cikkre akadtál a témában?
Ha jó időben, jó helyen talál meg egy tartalom, ami hasznos, leköt vagy szórakoztat, akkor nem is tudatosul benned, hogy egy átgondolt marketing-akcióterv része volt.

Befektetés vagy költség a marketing?

Befektetés vagy költség a marketing?

Cégvezetőként többé-kevésbé ki tudod számolni, hogy ha felveszel egy salesest, akkor mennyi plusz bevételre számíthatsz. A marketing „befektetések” esetén nem ennyire tiszta a képlet. A marketing ROI kalkulációja …