Nap, mint nap rácsodálkozom arra, hogy milyen sok dologban segíti életünket a technológia. Mindig is szerettem olyan emberekkel – mérnökökkel, informatikusokkal – együtt dolgozni, akik hozzájárulnak ezen hétköznapi csodák megalkotásához.
Ugyanakkor azt is láttam, hogy egy-egy ilyen vállalkozásban a marketingnek megítélése igen ambivalens. Nem tartják eléggé kézzelfogható, meghatározható dolognak. Egy mérnök megszokta, hogy ha megalkot valamit, az működik. Vagy nem. De ha ez utóbbi, akkor a probléma azonosítható, így előbb-utóbb lesz is rá megoldás. Mindemellett a műszaki értelmiségnek – sokszor érthetően – van egyfajta pozitív elfogultsága a saját „tudománya” iránt. Sok energiát fektettek a tanulmányaikba, a vizsgáik bizonyára nehezebbek voltak, mint a közgázosoké vagy bölcsészeké.
Az én szememben a marketing egy olyan „gépezet”, aminek a működését a társadalomtudományok biztosítják (közgazdaságtan, szociológia, pszichológia), a megjelenését az alkalmazott művészetek adják, és aminek a pontos vezérléséhez nagyon sok technológiát használunk fel (lásd online marketing, marketingautomatizálás; vizuális technológiák…).
Talán tényleg nem hangzik kézzelfoghatónak. De a szépségét, – és egyben a nehézségét is – pont ez a komplexitás adja!
Full stack marketinges kerestetik
Ezt a kifejezést egy szoftverfejlesztő cég használta álláshirdetésében. Olyan marketingest kerestek, aki nem csupán az online, de az offline marketingfeladatokat is el tudja látni.
Valóban! Ha termékkörödet kizárólag online értékesíted, viszonylag egyszerű a képlet…
Marketingparadoxon I. – A tudatosítás dilemmája
Előfordult már, hogy épp rá akartál keresni valamire, amikor a közösségi oldaladon egy érdekes cikkre akadtál a témában?
Ha jó időben, jó helyen talál meg egy tartalom, ami hasznos, leköt vagy szórakoztat, akkor nem is tudatosul benned, hogy egy átgondolt marketing-akcióterv része volt.
Befektetés vagy költség a marketing?
Cégvezetőként többé-kevésbé ki tudod számolni, hogy ha felveszel egy salesest, akkor mennyi plusz bevételre számíthatsz. A marketing „befektetések” esetén nem ennyire tiszta a képlet. A marketing ROI kalkulációja …


